SIHAT atau KAYA?? Dua-dua pun BOLEH!!.... :-)

Saturday, October 27, 2012

Kenapa Harus Pilih Monavie?

Jika anda baca buku-buku tentang MLM, kita perlu memilih berdasarkan 3 kriteria ini sekiranya mahu menjalankan perniagaan MLM. Pilihan mestilah mengikut hierarki ini:
  1. Syarikat
  2. Produk
  3. Marketing Plan
Senario yang berlaku di Malaysia, banyak syarikat MLM yang tumbuh seperti cendawan. Kebanyakannya mengetengahkan marketing plan @ $$$ tanpa mengambil peduli tentang produk di mana saya mengklasifikasikan sebagai “Plan Based Company”. Biasanya sykt spt ini kekuatan produknya = 0. Sehinggakan ramai orang salah anggap dan menyamakan MLM dengan Money Game!
MLM sebenarnya berasaskan produk, MLM hanyalah satu sistem pemasaran produk. Setiap ahli mewujudkan Rangkaian Pengguna atau biasa kita panggil “Members get members”. Jika seseorang memilih untuk join sesuatu MLM company kerana Marketing Plan, dan mengetepikan kriteria syarikat dan produk, Jangan salahkan orang lain jika company tutup atau network tak jalan. Ini kerana anda menjalankan perniagaan MLM itu sendiri dengan asas yang tidak betul.


Untuk pengetahuan anda, Semua MLM yang bertahan lama di dunia ialah “Product Based Company”. Cuba lihat Amway, Tupperware, Avon, Mary Kay, Shaklee dll… ini semua product based company. Saya mengambil petikan dari Robert T. Kiyosaki,
“Untuk menjalankan perniagaan MLM, Seseorang itu harus pertama: Memilih Syarikat yang Kukuh. Kedua : Mempunyai Produk yang berkualiti dan diguna pakai. Ketiga : Marketing Plan boleh buat duit. Kalau Syarikat bagus, Produk bagus tapi marketing plan tak boleh buat duit, pun tak guna juga.

Sekarang cuba kita kaji kekuatan Syarikat MonaVie :-

1. Memenangi anugerah Ernst and Young Award. Anugerah ini umpama ‘Golden Globe’ untuk usahawan. Monavie juga memenangi anugerah No 1 ‘Utah Business Fast 50 Awards’

2. Monavie mencatat jualan lebih pantas daripada Microsoft. Microsoft mengambil masa lapan tahun untuk mencatat jualan 1 bilion. Monavie mencatat jualan 1 bilion dalam masa 2 tahun sahaja.
3. Mendapat Ranking No 1 dalam Majalah Inc500 dalam kategori Food & Beverages. Semua syarikat yang pernah keluar dalam majalah ini menjadi gergasi dunia selepas 5 tahun cth, Apple, Intel, Nokia dan sebagainya.
4. Ranking No 6 dunia di antara syarikat2 MLM. Ranking ni ketika Monavie baru berusia 4 tahun setengah sahaja. Lagi 5 tahun???

Itu adalah FAKTA tentang syarikat…….. Cuba kita Kaji pula tentang Kekuatan Produk Monavie

1. Produk Monavie telah mendapat liputan dalam beratus siaran dan majalah seperti, Oprah Show, The Perricone Promises, The Doctors Show, The Wall Street Journal dan macam2 lagi.


2. MonaVie telah dikaji oleh 4 badan penyelidikan seperti University of Fluorida, Health Science Institute dll.
3. Berpuluh doktor telah memberi pendapat dan pandangan tentang Jus MonaVie.
4. Company MLM lain seperti Amway membuat jualan Bilion setahun dengan banyak produk, tetapi Monavie buat jualan billion setahun hanya dengan 1 PRODUK!!!
5. MonaVie telah terjual sebanyak lebih 80 juta botol seluruh dunia.

Itu semua kekuatan Produk Monavie…. Macam mana pula dengan kekuatan Marketing Plan Monavie?

 

1. Income tertinggi dalam dunia MLM ialah Lita n Brig Hart, dari Company MonaVie, Pendapatan purata sebulan RM 3.5 Juta. Brig Hart dah buat sejarah dalam MLM sebab MonaVie baru ja 4 tahun, dah pegang ranking sebagai Pendapatan tertinggi di dunia antara semua syarikat MLM.


2. 48% dari Senarai Orang yang berpendapatan Paling Tinggi dalam MLM dunia datang dari Monavie. Ini kerana Plan Pemasaran MonaVie yang Mantap dan unik serta sesuai untuk semua golongan.
3. Satu dunia dah ada 80 ahli berpangkat Black Diamond, Pendapatan bulanan minimum RM200k dan dah dapat Hadiah Mercedes SL550 bernilai Rm1.3J. Monavie bukan cakap kosong tapi dah bagi 80 orang. PROVEN…. Jepun baru launch 2 tahun dah 2 orang capai Black DIAMOND. Anda rasa Malaysia setahun lepas launching ada Black Diamond tak????
Ini semua FAKTA tentang Syarikat, Produk, Marketing Plan, bukan pendapat atau cakap kosong. Monavie bukan peringkat nak CUBA-CUBA, Monavie is a PROVEN COMPANY. Tak payah pikir overpaid ker… nak study produk bagus ker tidak sebab MonaVie is PROVEN Company. Kerja anda hanya BINA NETWORK sahaja.

Soalan saya : Jika ketika Monavie baru 4 tahun 1/2 dah sebaris dengan syarikat MLM Gergasi yang dah berpuluh tahun di US, Bolehkah ia menjadi salah satu syarikat MLM terbaik di Malaysia? (clue: lihat penerima anugerah MLM Terbaik Malaysia 2011..... :D)

Usahawan sebenar ialah orang yang cepat melihat peluang di mana mereka melihat dengan mata hati………….
credit to mohdhafizi.com


p/s: Monavie kini baru berusia lebih kurang 2 setengah tahun di Malaysia dan bakal memasuki pasaran Indonesia awal tahun depan. Anda boleh bayangkan pasaran anda jika bermula sekarang???........ :)


Hubungi saya sekarang untuk keterangan lanjut tentang produk dan  bisnes Monavie:

Facebook: Claude Songgorib
email: songgorib@gmail.com
H/P: 016-586 0202

Cara mudah untuk pra daftar sebagai agen/pengedar bebas Monavie: Cuma SMS atau hantar data anda ke email saya:
Nama penuh, no MyKad, No Hp, email dan alamat lengkap. 







No comments:

Post a Comment