SIHAT atau KAYA?? Dua-dua pun BOLEH!!.... :-)

Wednesday, February 15, 2012

INFO SIHAT: APA ITU PLANT STEROL?

Kolestrol adalah salah satu punca penyakit jantung dan 50% orang Asia mengalami krisis menurunkan kolestrol dalam badan..

Ahli jantung, DR Djoko Maryono DSPD DSJP FIHA FASE, mengungkapkan, penyebab utama penyakit jantung dan stroke di Asia Pasifik adalah di dalam badan gula dan lemak terlalu banyak, malas bergerak. Hal ini diperhati dengan kebiasaan manusia zaman sekarang yang kurang praktis sehingga cenderung tidak aktif.

Oleh itu telah membentuk kolestrol yang cenderung kepada penyakit walaupun sesetengah kolestrol adalah baik untuk badan.

Sterols dari acai dapat membantu menurunkan tekanan darah anda dan plant sterol bertanggungjawab untuk banyak hal-hal yang baik bagi tubuh anda. Sterol merupakan komponen membrane sel tanaman. Ianya digunakan dalam hal-hal yang berkaitan pengubatan dengan tekanan darah. (kolestrol menyumbat saluran darah).

Apa itu sterol?

Sterol tumbuhan ialah molekul organik yang terdapat dalam tumbuhan yang telah terbukti secara klinikal boleh menghalang kolestrol dari diserap ke dalam darah. Selain daripada makanan, sterol tumbuhan boleh diperoleh daripada suplemen.

Antaranya, Monavie Pulse memberi anda pilihan untuk menyeimbangkan LDL:HDL (kolestrol 'jahat': kolestrol 'baik') dalam tubuh menerusi sterol tumbuhan. Suplemen ini memberikan sterol tumbuhan yang relevan.

Kandungan sterol membantu mengurangi penyerapan kolestrol. Ketika proses pencernaan, sterol bersaing dengan kolestrol dalam proses penyerapan. Dengan itu, kolestrol hanya sedikit diserap dan lebih banyak dikeluarkan.


Hubungi saya untuk mendapatkan keterangan lanjut tentang Monavie:

facebook: claude songgorib
email: songgorib@gmail.com
H/P: 016-5860202

Cara mudah untuk pra daftar sebagai pengedar bebas Monavie: Cuma SMS atau hantar data anda ke email saya: Nama penuh, no MyKad, No Hp, email dan alamat lengkap.

No comments:

Post a Comment